Springbling

28/03/2009

Lite nya, våriga örhängen som jag gjort de senaste dagarna.

Untouched” örhängen. Namnet kommer från låten ”Untouched” av The Veronicas. Underbart söta sötvattenspärlor och Bali silver.

Apple Picking Season” örhängen. Serpentin och Bali silver. Serpentin, eller ny jade, är en otroligt vacker sten. Synd bara att jag inte själv använder grönt, så jag kommer säkert att ge de här örhängena till min väninna som tycker om grönt och fyller 19 i början av maj. 🙂

Vanilla” örhängen med gräddvita snäckskalspärlor och Bali silver. När de här var klara, så tänkte jag att de kommer att passa perfekt till min studentdimission i maj. De ser lite vintage ut på något sätt, och jag tycker om dem väldigt mycket. 🙂
Här är också några lite äldre örhängen som jag gjorde i början av februari, men som jag inte har hunnit visa upp ännu:

Lumina” örhängen med Bali silver och Swarovski kristaller. De här är otroligt vackra fastän de är väldigt enkla och lätta, och fotot visar inte hur vackert de faktiskt glimmar.

Allie” örhängen med Bali silver och 10 mm stora härliga karneoler jag lyckades hitta. The Notebook (Dagboken) är en av mina favoritfilmer någonsin, och de här örhängena fick sin inspiration av huvudpersonen Allie, varav också namnet kommer.

Berry” örhängen med härliga, mulliga sötvattenspärlor och Bali silver. De här gjorde jag för att ha på mig på min abikryssning 12-13.2.

Lämna en kommentar